17:42
מוזיקת ריקודי בטן

המוזיקה בריקודי בטן שונה מז'אנר לז'אנר. מוזיקה עשויה להיות מהירה ומלאה במקצבי תופים עזים, או איטית ומתפתלת. המוזיקה עשויה להיות ערבית מסורתית, טורקית, ישראלית או יוונית, אך זוהי צורה מודרנית של ריקוד מזרח תיכוני בן מאות שנים שממשיך להתפתח על ידי הסתגלות לשינויים בחברה ובתרבות.

למעט כמה חריגים בולטים כפי שצוין לעיל, לסוג זה של ריקודים אין בדרך כלל שירה נלווית (אם כי האורות מנפצים את הקורות), כך שהרקדנים לובשים צעיפים המכסים את ראשם ופלג גופם העליון (כפות הרגליים נפגעות כמו רעם). למעשה, המוזיקה לכל דבר יכולה להיקרא כמזון טוב אטמוספרי בזמן כושר בעתיד המיידי.

ישנם כמה סוגים שונים של מוזיקת ריקודי בטן בהתאם לאזור - באמריקה למשל מוריסקה; בדכא; אורוק דוקטור דנסי הטורקית עם שישה קצבים שונים במובהק; האלג'יראי קאטוראק איליאסה עם שלוש. כמו כן ישנן סוויטות כגון מוחמד האש עיראקי

תנועות אגן מהאוזניים ומטה, הצליל המזרח תיכוני מלא הנשמה של הרובה, או נקישות אצבעות ופזמונים גבוהים ברגעים מושלמים הם כל המרכיבים של המוזיקה הזו. במקומות רבים בצפון אפריקה, בדרום אסיה ובמזרח התיכון, זה עדיין נחשב לא מתאים לסצנות רבות של מהלכי ריקוד נשים כדי למשוך קהל רב. אבל במראה כאילו יש תמיד אוסף קטן של גברים סקרנים שמשוועים להתענג על הופעתה. נערות ליווי בירושלים

המוזיקה של ריקודי בטן היא דרך טובה להתחיל לילה ולהגדיר את מצב הרוח.

זה יכול לעורר יצרים ולעורר השראה בקרב אנשים שנמצאים בריקוד. קצבים שונים של מוזיקת ריקודי בטן, משתנים מהיפ הופ אופטימו למקצבים איטיים יותר, גורמים לאנשים לנחש מה צפוי בהמשך.

אי אפשר לזלזל בחשיבותה של מוזיקה לריקודי בטן: בלעדיה, אין לנו דבר מלבד גופים שנעים יחד כדי ליצור איזה מחזה מהפנט דמוי תיאטרון. מגוון הז'אנרים המוזיקליים שמתנגן כרגע בכל זמן נתון עשוי להשתנות (בהתאם לסגנון המוזיקה) אבל עבורנו - הקהל שחי למעשה בשביל בידור מהסוג הזה - אין הרבה יותר טוב שאתה יכול לעשות מאשר להיתלות בכל מילה. הרקדנים לוחשים דרך הירכיים

יש תפיסה מוטעית של רבים בתרבות שלנו שמוזיקה לריקודי בטן אמורה להגיע מהמזרח התיכון. יש שלושה דברים שגויים בהנחה הזו: האחד, לא כל מוזיקת ריקודי בטן מגיעה מהמזרח התיכון; שניים, לא כל האנשים במזרח התיכון רוקדים ריקודי בטן ושלושה, זה אפשרי לאנשים מחוץ לטריטוריה ליצור מוזיקת ריקודי בטן.

תפיסה שגויה זו משקפת את המציאות של אופן הפעולה של ייצוגים המוניים. התמונות שמוקרנות על ידי הפקות כמו Baywatch מנציחות סטריאוטיפים והנחות לא מדויקות שלעיתים קרובות יכולות להזין את מה שאנתרופולוג מכנה מזרחיות - אמונה שקיים הבדל מובנה בין ה"מערב" ל"מזרח".

אחת הצורות הפופולריות והחדשות ביותר של סוג ריקוד זה ברחבי העולם היא הסגנון המזרח תיכוני, הלבנוני, הטורקי והמצרי.

ריקודי בטן מתחילים במצרים העליונה העתיקה.

Просмотров: 62 | Добавил: leanoraschvtas | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar